20.09.2018
img
1

[:pl]Koncert z cyklu „poLUB…Jazz”[:]

2018-10-07 o godzinie 17:00
Piwnice w Fosie
15 zł

[:pl]Dyrektor Pałacu Lubostroń Andrzej Budziak zaprasza serdecznie w niedzielę, 07 października 2018 roku o godz. 17.00 do Piwnic w Fosie na koncert z cyklu „poLUB…Jazz”:
KRZYSZTOF MAJCHRZAK
432 Hz Harmo-beat „K” Projekt

Wstęp – 15 zł

Zapraszamy na muzyczny spektakl Krzysztofa Majchrzaka, który
zaprezentuje swój najnowszy projekt, oparty na autorskich kompozycjach z płyty solowej (ukaże się jesienią 2018 r.) i wolnej improwizacji.
Twórca przeniesie nas do krainy naturalnego stroju dźwięków 432 Hz, nazywanego „częstotliwością doskonałą”.

Artysta malować będzie dźwiękami muzyczne obrazy. Każdy z utworów będzie miał inne centrum brzmieniowe, odpowiadające jednej barwie z wybranej palety. Wykorzystane zostaną rozmaite struktury rytmiczne, typowe dla jazzu, rocka czy world-music.

Gra Krzysztofa Majchrzaka charakteryzuje się oryginalnym, niepowtarzalnym brzmieniem. W oparciu o dzieło Nicolasa Slonimsky’ego „Thesaurus Of Scales and Melodic Patterns” stworzył własny system improwizacji nie-idiomatycznej.

Jego muzyczny wszechświat mieści się na styku różnych źródeł inspiracji, od muzyki współczesnej, poprzez harmolodic, muzykę eksperymentalną, muzykę etniczną, rock progresywny do open-fusion.

Muzyk grał ze znakomitymi muzykami, pochodzącymi ze wszystkich
kontynentów (m.in. z kręgu Ornette Colemana, czy Jamesa Blood Ulmera, takimi jak Grant Calvin Weston, Warren Benbow, Pete Drungle). Pozwoliło mu to na poznanie w praktyce innych kultury muzycznych, gdyż, jak sam mówi – jego twórczość nie mieści się w zbyt ciasnej szufladce muzyki jazzowej.

Podczas spektaklu artysta zagra jednocześnie na basie elektrycznym, basie bezprogowym i gitarze elektrycznej, z wykorzystaniem loopów.

Koncertowi towarzyszyć będzie wizualizacja video . Została ona przygotowana specjalnie na tę okazję. Jej twórcą jest znakomity francuski artysta, realizator krótkich form filmowych – Jean-Pierre Boennec.

KRZYSZTOF MAJCHRZAK
Muzyk improwizator
Kompozytor i producent muzyczny

Krzysztof Majchrzak, to jak określił dziennikarz JAZZI magazine „ Wirtuoz basu, twórca własnych, unikalnych brzmień, mistrz improwizacji”.
Krzysztof Majchrzak studiował kontrabas klasyczny, ale jako środek
wypowiedzi artystycznej wybrał bas elektryczny i gitarę.
Międzynarodową renomę zdobył. grając z muzykami światowej czołówki jazzu, wśród nich m.in. – Grant Calvin Weston, Pete Drungle, Warren Benbow, Miho Hatori, Tom Bergeron, Mel Brown, ktorzy występowali u boku takich sław, jak Ornette Coleman, Ronald „Shannon” Jackson, James „Blood” Ulmer, John Zorn, oraz wielu innych muzyków z całego świata.
Grał rowniez z gwiazdami muzyki bluesowej, takimi jak: Magic Slim, Eddy Taylor Jr, Bill Thomas, John Primer, Earl Howell. Brał udział w wielu festiwalach i występował w salach koncertowych Europy, Kanady i Stanów Zjednoczonych. Nagrywał płyty w Polsce, Francji i Stanach Zjednoczonych.
W Europie Krzysztof Majchrzak współpracuje z czołówką muzyki
improwizowanej. Jego muzyczni towarzysze to – Philippe Pipon Garcia, Walter Lang, Rick Hollander , Michel Godard, Mark Waldron, Stephane Lambert, Philippe Gilbert, David Venitucci, Harry Triendl, Hannes Sprenger, Laurent Levesque, Haig Yazdjian, Fred Roudet, Bruno Tocanne, Panos Dimitrakopoulos, Pascal Beaudreault i inni.
Wraz z Michałem Zduniakiem i Henrykiem Gembalskim założył w 1994 roku legendarne trio „Labirynt Trio” (CD „Ethnic”), do którego dołączyli znani muzycy amerykańscy Tom Bergeron i Keller Coker. Efektem ich współpracy są wydane w USA przez Teal Creek Records płyty: „Labirynt”, „Exit” i ostatnia „Motion Tissue”. Płyta ta i kompozycja Krzysztofa Majchrzaka „Taum-trium-daka-eke” została nominowana w 2006 r. do prestiżowej „Grammy Awards”.
Krzysztof Majchrzak mieszka w Paryżu, co pozwoliło mu poznać w
praktyce inne kultury muzyczne, gdyż, jak sam mówi – nie mieści się w zbyt ciasnej szufladce muzyki jazzowej.
Przed wyjazdem do Francji aktywnie uczestniczył w tworzeniu nowej fali polskiego jazzu lat 80. Z Januszem Yaniną Iwańskim założył formację „Tie Break”, był członkiem takich formacji jazzowych, jak m.in : „New Jazz Band” i „Symphonic Sound Orchestra” Jarosława Śmietany, w których grał z najwybitniejszymi polskimi muzykami jazzowymi.
Wielokrotnie doceniany, zarówno przez grono krytyków muzycznych, jak i publiczność, zajmuje od lat czołowe miejsca w rankingach „Jazz Forum”, zarówno jako basista, kompozytor oraz Muzyk Roku.
Krzysztof Majchrzak z powodzeniem rozwija także karierę solową. Jest jednym z prekursorów powrotu do stroju naturalnego instrumentów w częstotliwości 432 Hz dla dźwięku A. Jego muzyczny wszechświat znajduje się na styku różnych kultur muzycznych, od muzyki współczesnej poprzez
muzykę eksperymentalną, etniczną, rock progresywny do open fusion.
Ogromny wpływ na jego muzykę ma harmolodyczny system Ornette Colemana, „Lydian Chromatic concept” Georg’a Russela oraz Nicolas Slonimsky i jego „Thesaurus Of Scales and Melodic Patterns”.
Majchrzak praktykuje wszystkie rodzaje improwizacji, szczególnie improwizację „nieidiomatyczną”, pracując wciąż nad swoim oryginalnym i niepowtarzalnym brzmieniem. Interesują go eksperymenty z pogranicza sztuk – gdzie współistnieją na scenie: słowo, obraz, video-art i muzyka. Uczestniczy w licznych przedstawieniach oraz spektaklach teatru eksperymentalnego.
Współtworzy spektakl muzyczno-teatralny „Oh awangarda” ze znaną polską aktorką Barbarą Dziekan. Interesuje się również nurtem Dada, który zainspirował projekt „Poésique”, oparty na tekstach Hugo Balla.
Nagrywał płyty w Polsce, Francji i Stanach Zjednoczonych. Brał udział w koncertach, organizowanych przez France Musique, France Inter, Radio France Internationale i Europie1, jak również w TV5 (Kanada) oraz w programie telewizyjnym PJJ-TV w Portland (USA).

Aktualne projekty:

„Krzysztof Majchrzak 432 Hz – K- Project”
Grany w stroju 432 Hz i oparty na kompozycjach Krzysztofa Majchrzaka
Jest to projekt o geometrii zmiennej: solo, duo, trio, kwartet z muzykami z całego świata, a szczególnie z Polski, USA (Grant C Weston, Pete Drungle, Warren Benbow), Francji (m.in. Fred Roudet, Pipon Garcia i inni), Austrii oraz Indii. Formula koncertu jest poszerzona o wizualizacje i wszelkiego rodzaju performance muzyka- instalacje (fotografia, film, video), wizualna transkrypcja dźwięków na układ plastyczny.
Wydanie płyty „Krzysztof Majchrzak 432 Hz” przez wydawnictwo „For-tune” przewidziane na marzec 2019

„K” Elektro-open fusion – projekt z Drummonaut przewidziane
wydanie płyty „Heka”jesień 2018

Weston- Majchrzak – Gembalski „Magic Hands”,

„Ekstasis Trio” z Pete Drungle i G.C. Weston,

Krzysztof Majchrzak- Philippe Pipon Garcia Duo

MTR Trio” z Fred Roudet, Bruno Tocanne (w przygotowaniu CD)

The Weston Xperience z Grant C Weston i Harry Triendl..

Spektakl muzyczno – poetycki „Oh Awangarda/Niewidzialna strona” z Barbarą Dziekan (głos) K. Majchrzak (kompozytor i wykonawca
multiinstrumentalista)

CD w przygotowaniu:
– Krzysztof Majchrzak „Cosmic Trip 2006” : Francja/Polska
– Krzysztof Majchrzak solo „432 Hz”,
– MTR Trio : Majchrzak – Tocanne – Roudet Francja
-„K” Elektro open-fusion Duo z Drummonaut
– „1999 Harmolodic Odyssey” Gembalski/Iwański/Majchrzak/Zduniak
– „Our last session” Gembalski/Chochoł/Majchrzak/Zduniak
– The Weston Xperience : Austria
– Drungle – Majchrzak – Weston „Ekstasis Trio” : USA
– „Third Wave” : Drungle – Majchrzak – Garcia : Francja

Najważniejsze płyty, na których można usłyszeć artystę to:
2013 : Weston – Majchrzak – Gembalski „Magic Hands” : Francja
2007 : Labirynt : „Motion Tissue – Teal Creek Music (USA)
2005 : Labirynt: “Exit” – Teal Creek Music (USA)
2003 : Krzysztof Majchrzak/Philippe Gilbert : „Un Soir de Neige sur Lyon” Francja
2000: Street Blues: „Prodigal Son” : Francja
2000 : Z’Ebra Trio : “Cornette” – Francja
1998 : Labirynt – “Labirynt”- USA
1999 : Gembalski/Majchrzak/Zduniak „Trio Labirynt”: “Ethnic” – Polska
1997 : Majchrzak/Perrin/Portelano/Borel : “Fantazia” – Francja
1996 : Street Blues – „Driving Licence” : Francja
1983 : Tie Break “Tie Break” – K7 – Polska

Wybrana prasa:
„Krzysztof Majchrzak. … wirtuoz basu, twórca własnych, unikalnych
brzmień, mistrz improwizacji…”
Elżbieta Sobolewska JAZZi MAGAZINE

“… Majchrzak gra tak (…), że w całej fonografii polskiej trudno znaleźć odniesienie. Kilka płyt z udziałem Majchrzaka, które miałem możliwość posłuchać dowodzi, jak wielki i znakomity jest to muzyk”
Jakub Herbst JAZZi MAGAZINE

„Kolejnym mocnym punktem tego koncertu był Krzysztof Majchrzak, który grał na basie elektrycznym z wirtuozerią, tworząc jednocześnie prawdziwy show.”
Gazeta Wyborcza

„Majchrzak to powoli legenda gitary basowej. Na środowym koncercie zaprezentował oryginalne techniki gry na tym instrumencie. Jedna z nich była szczególnie interesująca. Muzyk użył czterech drewnianych spinaczy do bielizny. Jest to zapewne artysta, który zdaje się poszukiwać dźwięków oryginalnych i niepowtarzalnych.”
Wiadomości Świętokrzyskie

„Cieszyliśmy się muzyką Krzysztofa Majchrzaka, świetnie dobraną do klimatu ratuszowych piwnic, która w wykonaniu autora stała się niemal transowo-jazzowo-orientalnym tajemniczym widowiskiem”
Życie Częstochowskie

“Bassist Majchrzak composed many of the pieces they performed. They were all deep, complex, and in your face. He plays with such delight and joy, it draws the audience in and you gradually understand the emotion of the piece, which is a collection of sounds unheard before by this avid listener. He has an original approach to the electric bass guitar that is entirely compelling”.
Jim Corcoran (jc) JAZZ SOCIETY of OREGON

“Strange meters, like 7/4, then jumping to 4/4, just to keep you on your toes, it seemed. Icebergs by Krzysztof Majchrzak — beautiful and very challenging. All the pieces I heard in the set and a half that I was there for, were in this manner of work, sometimes more than a little atonal, or multi-tonal, still extremely organized and expressive”.
Jim Corcoran (jc) JAZZ SOCIETY of OREGON

« Krzysztof Majchrzak, polonais également (…) sa basse dans la main, il semble lui aussi transporté dans un autre monde quand il entame un de ses savoureux solos.»
L’EST REPUBLICAIN

Krzysztof Majchrzak fut lui aussi transporté dans un autre monde dès l’attaque de ses savoureux solos.
Le Progrès « Cette soirée restera marquée dans l’histoire du théâtre, comme une invitation au voyage dans un univers où le jazz, les recherches harmoniques contemporaines, les mélodies populaires polonaises et la musique électrifiée sont sources constantes d’improvisation originale et inspirée »
LA TRIBUNE–LE PROGRES

…….en écoutant cette musique, j’ai un sentiment profond qu’elle est bien plus complexe et qu’elle possède une unité et un sens bien plus profonds. Peut-être cela vient – il de la conception même de la musique, qui est animé par une volonté permanente de créer des nouveaux sons, ou bien de la forme même du disque qui de façon inattendu forme une étonnant labyrinthe musical.
JAZZ FORUM

……. when I’m listening it, I have a deep feeling that this music is more complex and that it has a kind of unit and a more profound sense..
Perhaps that comes from the conception of that music, which is moving by a permanent will to create new sounds, or from the form of the recorded pieces building an astonishing musical labyrinth.
JAZZ FORUM

„Krzysztof Majchrzak poprzez jakość zaproponowanej muzyki oraz
atmosferę stworzoną na koncercie, zaprasza słuchaczy do wspólnej podróży w świecie muzycznym bez ustępstw, który wymaga od słuchaczy uwagi i aktywnego uczestnictwa ale wynagradza ich za to wspomnieniem uczestnictwa w prawdziwym wydarzeniu muzycznym. ”
J.M.DEBIENS

https://www.facebook.com/majchrzak.krzysztof/
http://krzysztofmajchrzak.bandcamp.com
http://www.cdbaby.com/cd/westonmajchrzakgembalski
http://musicians.allaboutjazz.com/krzysztofmajchrzak
https://myspace.com/krzysztof-majchrzak

[:]