26.08.2022
Koncert z cyklu: „poLUB…Jazz”
[:pl]
Dyrektor Pałacu Lubostroń Andrzej Budziak zaprasza serdecznie do Sali Rotundowej na koncert z cyklu: „poLUB…Jazz” w niedzielę, 11 września 2022 roku o godz. 17.00
Wystąpi:
KRZYSZTOF MAJCHRZAK
K Projekt „432 Hz”
KRZYSZTOF MAJCHRZAK
K Projekt „432 Hz”
Najnowszy projekt Krzysztofa Majchrzaka, wirtuoza basu i kompozytora, przenosi nas do krainy naturalnego stroju dźwięków 432 Hz, nazywanego częstotliwością doskonałą.
Krzysztof Majchrzak podczas koncertu maluje dźwiękami bogaty świat kolorów. Każdy z utworów ma inne centrum brzmieniowe, odpowiadające jednej barwie z wybranej palety.
Jego muzyczny wszechświat znajduje się na styku różnych kultur muzycznych, od muzyki współczesnej, poprzez muzykę eksperymentalną, etniczną, harmolodic, rock progresywny do open fusion
Ideą przewodnią improwizacji i kompozycji Krzysztofa Majchrzaka jest jego własny, niekonwencjonalny system muzyczny, który stworzył w oparciu o „Thesaurus Of Scales And Melodic Patterns” Nicolasa Slonimsky’ego, oraz rozwinięciu koncepcji harmolodycznej Ornette Coleman’a.
Artysta praktykuje wszystkie rodzaje improwizacji, szczególnie improwizację „nie- idiomatyczną”. W utworach stosuje techniki sonorystyczne, polegające na takim kształtowaniu muzycznego przebiegu aby nadrzędną rolę pełniły jakości brzmieniowe.
Podczas spektaklu Krzysztof Majchrzak gra jednocześnie na basie elektrycznym i gitarze elektrycznej, z wykorzystaniem samplerów i syntezatorów. Formuła koncertu jest poszerzona o wizualizacje.
Jest to projekt o geometrii zmiennej, od solo, poprzez duo, trio, kwartet do kwintetu z udzialem zaproszonych muzyków z USA i Europy. Tym razem KM zaprezentuje się solo.
Krzysztof Majchrzak podczas koncertu maluje dźwiękami bogaty świat kolorów. Każdy z utworów ma inne centrum brzmieniowe, odpowiadające jednej barwie z wybranej palety.
Jego muzyczny wszechświat znajduje się na styku różnych kultur muzycznych, od muzyki współczesnej, poprzez muzykę eksperymentalną, etniczną, harmolodic, rock progresywny do open fusion
Ideą przewodnią improwizacji i kompozycji Krzysztofa Majchrzaka jest jego własny, niekonwencjonalny system muzyczny, który stworzył w oparciu o „Thesaurus Of Scales And Melodic Patterns” Nicolasa Slonimsky’ego, oraz rozwinięciu koncepcji harmolodycznej Ornette Coleman’a.
Artysta praktykuje wszystkie rodzaje improwizacji, szczególnie improwizację „nie- idiomatyczną”. W utworach stosuje techniki sonorystyczne, polegające na takim kształtowaniu muzycznego przebiegu aby nadrzędną rolę pełniły jakości brzmieniowe.
Podczas spektaklu Krzysztof Majchrzak gra jednocześnie na basie elektrycznym i gitarze elektrycznej, z wykorzystaniem samplerów i syntezatorów. Formuła koncertu jest poszerzona o wizualizacje.
Jest to projekt o geometrii zmiennej, od solo, poprzez duo, trio, kwartet do kwintetu z udzialem zaproszonych muzyków z USA i Europy. Tym razem KM zaprezentuje się solo.
O KRZYSZTOFIE MAJCHRZAKU
Muzyka Krzysztofa Majchrzaka jest równie wyjątkowa jak jego osobiste filozofie. Wirtuoz basu i kompozytor odmawia podporządkowania się regułom konwencji. Twórca własnych, niepowtarzalnych brzmień, mistrz improwizacji, Majchrzak po raz pierwszy wszedł na scenę jazzową na początku lat 80-tych i od tego czasu aktywnie uczestniczył w tworzeniu nowej fali polskiego jazzu, a od końca lat 80-tych również jazzu francuskiego. Szybko zwrócił na siebie uwagę dzięki innowacyjnej gry na basie elektrycznym, łączącej w sobie podejście akordowe, perkusyjne, melodyczne i sonorystyczne.
Artysta przywiązuje dużą wagę do improwizacji nie-idiomatycznej, ale jest też pod wpływem systemu harmonicznego Ornette Colemana. interesuje go również improwizacja idiomatyczna, zwłaszcza jazzowa oparta na „Lydian Chromatic Concept” George’a Colemana, improwizacja północnych Indii . Wpływ na niego miał również blues, rock progresywny i elementy etniczne.
Artysta przywiązuje dużą wagę do improwizacji nie-idiomatycznej, ale jest też pod wpływem systemu harmonicznego Ornette Colemana. interesuje go również improwizacja idiomatyczna, zwłaszcza jazzowa oparta na „Lydian Chromatic Concept” George’a Colemana, improwizacja północnych Indii . Wpływ na niego miał również blues, rock progresywny i elementy etniczne.
Międzynarodową renomę zdobył, grając z muzykami światowej czołówki jazzu i muzyki improwizowanej. Grał również ze światowymi gwiazdami muzyki bluesowej, takimi jak: Magic Slim, Eddy Taylor Jr, Bill Thomas, John Primer.
Brał udział w wielu festiwalach i występował w salach koncertowych Europy, Kanady „International Festival de Montreal” i Stanów Zjednoczonych. Nagrywał płyty w Polsce, Francji i Stanach Zjednoczonych.
Brał udział w wielu festiwalach i występował w salach koncertowych Europy, Kanady „International Festival de Montreal” i Stanów Zjednoczonych. Nagrywał płyty w Polsce, Francji i Stanach Zjednoczonych.
Wybrane recenzje:
„Krzysztof Majchrzak. … wirtuoz basu, twórca własnych, unikalnych brzmień, mistrz improwizacji…”
Elżbieta Sobolewska JAZZi MAGAZINE
„Krzysztof Majchrzak. … wirtuoz basu, twórca własnych, unikalnych brzmień, mistrz improwizacji…”
Elżbieta Sobolewska JAZZi MAGAZINE
„Muzyka to genialny amalgamat odważnych pulsacji Fusion/Funk i swobodnej improwizacji na wierzchu, zmieszany z ambientowymi efektami elektronicznymi i hipnotycznym cyklicznym kontinuum, co daje absolutnie zachwycające wrażenia słuchowe. Trudno uwierzyć, że cała ta muzyka została stworzona przez jedną osobę, ale najwyraźniej Majchrzak miał zarówno wytrzymałość, jak i talent, aby to przebrnąć.
(…) Dla słuchaczy, którzy uwielbiają odkrywać pełne przygód widoki, jest to z pewnością album wart odkrycia i jak wszystko, co nosi jego imię, muzyka na pewno nie zawiedzie!”
Adam Baruch o CD „432 Hz” The Soundtrack Of My Life
(…) Dla słuchaczy, którzy uwielbiają odkrywać pełne przygód widoki, jest to z pewnością album wart odkrycia i jak wszystko, co nosi jego imię, muzyka na pewno nie zawiedzie!”
Adam Baruch o CD „432 Hz” The Soundtrack Of My Life
„Nie ma wątpliwości, że (…)Krzysztof Majchrzak to jeden z najbardziej konsekwentnych polskich artystów. Chociaż zaczynał jako jazzman, jego obecne zainteresowania artystycznej wykraczają daleko poza jazz improwizowany. Aczkolwiek nie odżegnują się od niego. Najnowszy album muzyka – „432 Hz” – może zainteresować zarówno wielbicieli free jazzu, jak i elektroniki.
Sebastian Chosiński. esensja.pl
Sebastian Chosiński. esensja.pl
„Zadziwiający! „432 Hz” to fascynujący koncept-album, który lokuje się na pograniczu jazzu i elektroniki, ale bez trudu odnajdziecie w tej muzyce także elementy noise!u i fusion”. Sebastian Chosiński. esensja.pl
„W znakomitym, żywiołowym „Loquere harmonious” można, mimo pozornej monotonii, nabawić się zawrotu głowy – czy to za sprawą pulsującego rytmu, czy też od gąszczu dźwięków pojawiających się na drugim planie”.
Sebastian Chosiński – esensja.pl
Sebastian Chosiński – esensja.pl
„.. okazuje się, że przy użyciu gitary basowej i jeszcze paru instrumentów można w pojedynkę dokonać pod tym względem rzeczy pasjonujących(….) Majchrzak w tak zakreślonym krajobrazie znajduje własną ścieżkę. tworzy muzykę gęstą od znaczeń, pulsującą rytmem, a zarazem bliską kontemplacji”
Tomasz Janas IKS
Tomasz Janas IKS
„…Krzysztof Majchrzak gra tak zajebiście, że w całej fonografii polskiej trudno znaleźć odniesienie. Kilka płyt Majchrzaka, które miałem możliwość posłuchać dowodzi, jak wielki i znakomity jest to muzyk. Jego ugruntowane miejsce we Francji jest tak silne, jak Seweryna w tamtejszym teatrze“…
Jakub Herbst JAZZi MAGAZINE
Jakub Herbst JAZZi MAGAZINE
« Ta muzyka jest ekscytująca, pełna niespodzianek i wyzwań intelektu słuchacza. Będąc całkowicie niekonwencjonalną, ta muzyka obiecuje również nowe odkrycia podczas każdego odsłuchu, o którym można powiedzieć tylko o niewielkim ułamku współczesnej muzyki. »
Adam Baruch o CD « Cosmic Trip » – The Soundtrack Of My Life
Adam Baruch o CD « Cosmic Trip » – The Soundtrack Of My Life
„ Pomimo mnóstwa wykorzystanej w studiu elektroniki, muzyka zawarta na „H-E- K-A” wcale nie jest odhumanizowana. To przede wszystkim zasługa Majchrzaka, którego gitarowe peregrynacje – zarówno na basie, jak i gitarze solowej – grane są od serca, ba! niekiedy niosą nawet nadzieję (pierwsze minuty „Digital Gravity”). Polski basista ostatnimi laty co jakiś czas grywa w kraju, jeżeli więc w swoim mieście traficie na plakat informujący o jego koncercie – wybierzcie się, by osobiście doświadczyć mistycznego przeżycia, jakie gwarantują jego muzyczne spektakle. »
Sebastian Chosiński – „Esensja”
« Biorąc pod uwagę fakt, że całość wykonywana jest na żywo przez jedną osobę, jest zdumiewająca, ponieważ często brzmi jak cała orkiestra ».
Adam Baruch o CD « Cosmic Trip » – The Soundtrack Of My Life
Sebastian Chosiński – „Esensja”
« Biorąc pod uwagę fakt, że całość wykonywana jest na żywo przez jedną osobę, jest zdumiewająca, ponieważ często brzmi jak cała orkiestra ».
Adam Baruch o CD « Cosmic Trip » – The Soundtrack Of My Life
« To jest muzyka, która odzwierciedla ducha XXII wieku…z pewnością przeminie
trochę czasu żeby ta muzyka „dotarła” do szerszej grupy odbiorców «
Jan Kowalczuk
trochę czasu żeby ta muzyka „dotarła” do szerszej grupy odbiorców «
Jan Kowalczuk
„Kolejnym mocnym punktem tego koncertu był Krzysztof Majchrzak, który grał na basie elektrycznym z wirtuozerią, tworząc jednocześnie prawdziwy show.”
Gazeta Wyborcza
Gazeta Wyborcza
„Majchrzak to już legenda gitary basowej. Na środowym koncercie zaprezentował oryginalne techniki gry na tym instrumencie. Jest to artysta, który poszukuje dźwięków oryginalnych i niepowtarzalnych.”
Jazzi Magazine
Jazzi Magazine
„Cieszyliśmy się muzyką Krzysztofa Majchrzaka, świetnie dobraną do klimatu ratuszowych piwnic, która w wykonaniu autora stała się niemal transowo- jazzowo-orientalnym tajemniczym widowiskiem”
Życie Częstochowskie
Życie Częstochowskie
„Ten wieczór z Krzysztofem Majchrzakiem, zostanie zapamiętany w historii teatru, jako zaproszenie do podróży w świecie, gdzie jazz, współczesne poszukiwania harmoniczne, polskie melodie ludowe i muzyka zelektryfikowana są źródłami inspiracji oryginalnej improwizacji”
LA TRIBUNE – LE PROGRES
LA TRIBUNE – LE PROGRES
Krzysztof Majchrzak (…) sprawiał wrażenie przeniesionego do innego świata, gdy tylko zaatakował jego wysublimowane solówki.
L’EST REPUBLICAIN
L’EST REPUBLICAIN
„Krzysztof Majchrzak, (…) w swoich solo wykazał się dużą wrażliwością dzięki całkowitej dominacji swojego instrumentu.
Le Progrès
Le Progrès
„Słuchając muzyki Krzysztofa Majchrzaka mam głębokie poczucie, że jest ona o wiele bardziej złożona i ma o wiele głębszy sens. Być może wynika to z samej koncepcji muzyki, która jest animowana przez ciągłe pragnienie tworzenia nowych dźwięków lub z samej formy płyty, która niespodziewanie tworzy zadziwiający muzyczny labirynt”.
JAZZ FORUM
JAZZ FORUM
„Krzysztof Majchrzak poprzez jakość zaproponowanej muzyki oraz atmosferę stworzoną na koncercie, zaprasza słuchaczy do wspólnej podróży w świecie muzycznym bez ustępstw, który wymaga od słuchaczy uwagi i aktywnego uczestnictwa ale wynagradza ich za to wspomnieniem uczestnictwa w prawdziwym wydarzeniu muzycznym. ”
J.M.DEBIENS Le Progrès
J.M.DEBIENS Le Progrès
Wstęp – 15 zł
[:]