Koncert Nadzwyczajny z okazji Jubileuszu 19 lat działalności instytucji kultury Pałac Lubostroń
W programie:
Koncert fortepianowy Wiesławy Ronowskiej
Wystawa obrazu Christiana Rode pt. „Fryderyk II Wielki podpisujący projekt Kanału Bydgoskiego” wypożyczonego z Muzeum Okręgowego im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy.
Otwarcie galerii herbów szlachty polskiej w Piwnicach Pałacowych.
W programie koncertu:
Joseph Haydn (1732-1809) – Sonata g-moll
I. Moderato
II. Allegretto
Johann Sebastian Bach (1685-1750) – Ferruccio Busoni (1866-1924) – Chaconne d-moll BWV 1004
Fryderyk Chopin (1810-1849) – Sonata h-moll op. 58
I. Allegro maestoso
II. Scherzo. Molto vivace
III. Largo
IV. Finale. Presto, non tanto
Wiesława Ronowska naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku czterech lat. Mając pięć lat po raz pierwszy wystąpiła przed publicznością. Z Medalem oraz wyróżnieniem ukończyła poznańskie Liceum Muzyczne im. M. Karłowicza (w klasie fortepianu prof. Barbary Miodyńskiej) i jako wybitna kandydatka została przyjęta do Akademii Muzycznej w Warszawie bez egzaminów wstępnych. Wygrany Ogólnopolski Konkurs na Stypendia Artystyczne pozwolił podjąć jej studia w słynnym Konserwatorium Muzycznym im. P. Czajkowskiego w Moskwie. Dyplom tej Uczelni, w trzech specjalnościach: solisty, kameralisty i pedagoga uzyskała w klasie fortepianu jednej z największych pianistek XX wieku – Tatiany Nikołajewej. Kształciła się również u Olega Ivanova – ucznia Emila Gilelsa. Była także stypendystką Czeskiego Ministerstwa Kultury i pracowała pod kierunkiem wybitnego czeskiego pianisty – Ivana Moravca w Akademii Muzycznej w Pradze.
Jest laureatką wielu nagród i wyróżnień, m.in. III Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego w Paryżu i XIII Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku. Na Konkursie Miłosza Magina otrzymała prestiżową, wielką nagrodę Konkursu – za najlepsze wykonanie utworów tego kompozytora.
Koncertowała w wielu krajach Europy i Ameryki Południowej. Dokonała archiwalnych nagrań dla Polskiego Radia, Radia Francuskiego, Radia Chilijskiego, Polskich Nagrań, Firmy POLMUSIC, Telewizji Polskiej i Telewizji Rosyjskiej. Współpracowała z najwybitniejszymi polskimi dyrygentami, jak Jerzy Maksymiuk, Agnieszka Duczmal, Marek Pijarowski, Stefan Marczyk, Paweł Przytocki, Szymon Kawalla, Zygmunt Rychert, a także amerykańskimi, jak Simca Heled, Irvin Hoffmann, Albert Merenzon i in.
W obszernym repertuarze Wiesławy Ronowskiej obejmującym muzykę od baroku po współczesność znajdują się m.in. tak ciekawe pozycje, jak: Introduction und Allegro Appassionato G-dur i Konzert-Allegro mit Introduction d-moll R. Schumanna, które artystka wykonywała z Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej pod dyrekcją J. Maksymiuka, rzadko grany przez pianistki II Koncert fortepianowy B-dur J. Brahmsa, nagrany dla Chilijskiego Radia, 24 Preludia i Fugi D. Szostakowicza, Koncert fortepianowy Des-dur A. Chaczaturiana nagrany dla Polskiego Radia z Orkiestrą PRiTV pod dyr. J. Maksymiuka.
Artystka związana jest z bydgoską Akademią Muzyczną, gdzie prowadzi klasę fortepianu. Uzyskiwała kolejno wszystkie stopnie naukowe i od 1998 roku posiada tytuł naukowy profesora sztuk muzycznych. Od 2005 roku pracuje na najwyższym stanowisku profesora zwyczajnego. Prowadziła kursy i warsztaty dla studentów i pedagogów w Polsce, Czechach i na Uniwersytecie La Serena w Chile. Była jurorem wielu konkursów pianistycznych, wychowała wielu laureatów międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów pianistycznych, koncertujących pianistów oraz pedagogów wyższych uczelni artystycznych.
Otrzymała wiele nagród państwowych, m.in. jest laureatką Indywidualnej Nagrody Ministra Kultury i Sztuki, laureatką najwyższego Odznaczenia Ministra Edukacji Narodowej, Honorowego Medalu Uniwersytetu Antofagasta w Chile, Srebrnego Krzyża Zasługi, Nagrody Marszałka Województwa, Medalu Prezydenta Bydgoszczy i in.
Wstęp wolny!