Koncert Bożonarodzeniowy
W programie:
Wolfgang Amadeusz Mozart (1756-1791) – ¬Sonata D-dur na cztery ręce KV 381 (część I)
Maria Murawska, fortepian
Anna Łukasik, fortepian
Wolfgang Amadeusz Mozart (1756-1791) – pieśń Dans un bois solitaire KV 295b do słów Antoina Houdart de la Motte
Magdalena Krzyńska, sopran
Maria Murawska, fortepian
Giovanni Battista Pergolesi (1710-1736) – Stizzoso, mio stizzoso – aria z opery La serva pardona
Anna Łukasik, mezzosopran
Maria Murawska, fortepian
Wolfgang Amadeusz Mozart (1756-1791) – aria Despiny z I aktu opery Cosi fan tutte
Magdalena Skawińska, sopran
Anna Łukasik, fortepian
Wolfgang Amadeusz Mozart (1756-1791) – ¬Sonata F-dur KV 332 (część I)
Maria Murawska, fortepian
Francis Poulenc (1899-1963) – pieśń J’avais dans la campagne z cyklu Airs chantes
Magdalena Krzyńska, sopran
Maria Murawska, fortepian
Leonard Bernstein (1918-1990) – 5 pieśni dziecięcych z cyklu I hate music
Magdalena Skawińska, sopran
Anna Łukasik, fortepian
__________________ przerwa __________________
Giacomo Puccini (1858-1924) – O mio babbino caro – aria Lauretty z opery Gianni Schicchi
Magdalena Krzyńska, sopran
Maria Murawska, fortepian
Robert Schumann (1810-1856) – Wzlot z cyklu Utwory fantastyczne
Anna Łukasik, fortepian
Georges Bizet (1838-1875) – habanera z I aktu opery Carmen
Anna Łukasik, mezzosopran
Maria Murawska, fortepian
Giuseppe Verdi (1813-1901) – arioso Desdemony z III aktu opery Otello
Magdalena Krzyńska, sopran
Maria Murawska, fortepian
Irving Berlin (1888-1989) – White Christmas
Magdalena Skawińska, sopran
Anna Łukasik, fortepian
Jezus malusieńki
Gdy śliczna Panna
Cicha noc
Magdalena Krzyńska, sopran
Magdalena Skawińska, sopran
Anna Łukasik, mezzosopran
Maria Murawska, fortepian
Magdalena Krzyńska urodziła się i wykształciła w Warszawie. Średnią Szkołę Muzyczną i
m. F. Chopina oraz Akademię Muzyczną w Warszawie ukończyła w klasie śpiewu
prof. Zofii Bregý. Po dyplomie w 1974 roku została zaangażowana jako solistka-śpiewaczka w Operze w Bydgoszczy. Tam zaśpiewała prawie wszystkie główne role w operach, operetkach i musicalach, dojeżdżając na konsultacje wokalne do Gdańska do
prof. B. Iglikowskiej.
W latach 1980-1992 współpracowała z Teatrem Wielkim w Poznaniu oraz Operą Bałtycką
w Gdańsku. Występowała gościnnie w wielu teatrach operowych w Polsce. Odbyła liczne tournées zagraniczne z operą w Bydgoszczy i Gdańsku (Włochy, Sycylia, Malta, Holandia, Dania, Francja, Niemcy, Szwajcaria). Śpiewała podczas tych tournées z dużym powodzeniem partię Violetty w operze G. Verdiego Traviata oraz Cio¬cio¬san w operze
G. Pucciniego Madame Butterfly. Magdalena Krzyńska posiada w swoim bogatym repertuarze 50 ról w operach i operetkach: m.in.: partię Tatiany w operze P. Czajkowskiego Eugeniusz Oniegin, Micaeli w operze G. Bizeta Carmen, Mimi w operze Cyganeria Pucciniego, Manon w operze Manon Masseneta, Liu w operze Turandot Pucciniego, Zuzanny w operze Wesele Figara Mozarta, Gildy w operze Rigoletto Verdiego, Arseny
i Saffi w operetce Baron cygański J. Straussa, Adeli i Rozalindy w operetce Zemsta nietoperza J. Straussa itp.
W Bydgoszczy uhonorowana była wieloma nagrodami, m.in. publiczności \”Złotą maską\”, odznaczona Brązowym, Srebrnym i Złotym Krzyżem Zasługi, a także medalami honorowymi. Od 1988 roku wykłada w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, od 1 października 1999 roku na stanowisku profesora.
Przez dwie kadencje w latach 1999 – 2002 oraz 2002 – 2005 pełniła funkcję dziekana Wydziału Wokalno – Aktorskiego. W styczniu 2004 otrzymała z rąk Prezydenta RP tytuł profesora sztuk muzycznych. Od października 2005 pełni funkcję Kierownika Katedry Wokalistyki.
Jej absolwentki prowadzą działalność artystyczną jako solistki – śpiewaczki lub solistki chóru w teatrach operowych w kraju i za granicą oraz pracują jako pedagodzy.
Maria Murawska urodziła się w Chełmnie. Studia pianistyczne rozpoczęła w PWSM
w Poznaniu w 1977 roku (klasa prof. Olgi Iliwickiej-Dąbrowskiej) i od roku 1978 kontynuowała je w PWSM w Bydgoszczy w klasie prof. Jerzego Godziszewskiego, uzyskując dyplom w 1982 roku. Swoje umiejętności doskonaliła na kursie pianistycznym
w Weimarze (1980) pod kierunkiem prof. Ludwiga Hoffmanna oraz podczas stażu
w Rosyjskiej Akademii Muzyki w Moskwie (1996) pod kierunkiem Wiery Nosiny.
Z Akademią Muzyczną w Bydgoszczy związana jest od roku 1982 i kolejno zatrudniona na stanowiskach: asystenta w klasie prof. Jerzego Godziszewskiego (1982-1991), adiunkta (1991-1998), profesora (od 1998 roku).
Jej klasę ukończyło pięć absolwentek, z których trzy zostały zaangażowane jako akompaniatorki na Wydziale Wokalno-Aktorskim bydgoskiej Akademii. Jest również pedagogiem Zespołu Szkół Muzycznych im. Artura Rubinsteina w Bydgoszczy (jej uczennica została laureatką III nagrody w Konkursie im. Ludwiga Stefańskiego – 1996).
Jest jurorem makroregionalnych przesłuchań uczniów średnich szkół muzycznych.
W Akademii Muzycznej w Bydgoszczy pełniła funkcje: prodziekana Wydziału Instrumentalnego (1990-1996), dziekana Wydziału Instrumentalnego (1996-1999), prorektora do spraw dydaktyki (1999-2005). Od 2005 roku sprawuje funkcję rektora.. Jest również członkiem zarządu Bydgoskiego Towarzystwa Muzycznego im. Ignacego Jana Paderewskiego oraz członkiem SPAM-u.
W 1999 roku została odznaczona Srebrnym Krzyżem Zasługi.
Maria Murawska prowadzi także ożywioną działalność koncertową jako solistka i kameralistka. Brała udział m.in. w XIX Festiwalu Muzyki Polskiej w Bydgoszczy, w II Konfrontacjach Chopinowskich w Antoninie, w cyklach koncertów poświęconych twórczości I. J. Paderewskiego. Występowała z recitalami w wielu miastach Polski, Rosji, Niemczech i Danii. W 1996 roku dokonała nagrań utworów F. Chopina i I. J. Paderewskiego dla archiwum Polskiego Radia. W roku 1997 wykonała recital w wilii \”Atma\” w Zakopanem, w programie którego znalazła się m.in. III Sonata K. Szymanowskiego. W 1998 r. wystąpiła na Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku.
Wstęp – 5 zł