12.08.2007

LXXX Koncert Pałacowy

2007-08-12 o godzinie 17:00
Sala Rotundowa

W programie:

Charles-Marie Widor (1844-1937) – Suite pour Flûte et Piano op. 34 N. 1

Philippe Gaubert (1879-1941) – Sonatine–Quasi Fantasia
Allegretto, trés allant
Andante quasi adagio (Hommage ā Schumann)

Camille Saint-Saëns (1835-1921) – Odelette op. 162

____________ przerwa ____________

Benjamin Godard (1849-1895) – Suite de Trois Morceaux op. 116
Allegretto
Idylle
Valse

Henri Dutilleux (1916) – Sonatine

Francis Poulenc (1899-1963) – Sonata
Allegro malinconico
Cantilena
Presto giocoso

Andrzej Łęgowski naukę muzyki rozpoczął w Łodzi uzyskując w roku 1969 dyplom
z wyróżnieniem w klasie fletu Z. Jelińskiego w Liceum Muzycznym
im. H. Wieniawskiego. Studia odbył pod kierunkiem prof. Henryka Bartnikowskiego
w PWSM w Łodzi. Po ukończeniu studiów uczęszczał na wykłady studium doktoranckiego w Warszawie oraz brał udział w wielu kursach. Pracę zawodową rozpoczął w Teatrze Wielkim w Łodzi. W roku 1975 przeniósł się do Bydgoszczy, gdzie objął stanowisko pierwszego flecisty Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Pomorskiej. Pracę w szkolnictwie rozpoczął w Liceum Muzycznym w Łodzi. Z Akademią Muzyczną w Bydgoszczy jest związany od początku jej istnienia, gdzie uzyskał kolejno wszystkie stopnie naukowe. Oprócz gry w orkiestrze symfonicznej prowadzi działalność koncertową i kameralną. Do najważniejszych osiągnięć artysty zaliczyć można udział w festiwalach muzycznych: Łódzkiej Wiośnie Artystycznej, Festiwalu Polskiej Muzyki Współczesnej we Wrocławiu, Festiwalu Bachowskim w Słupsku oraz Bydgoskim Festiwalu Muzycznym. Ponadto wymienić należy szereg koncertów solowych i recitali w wielu miastach Polski oraz koncerty w Niemczech i Hiszpanii. Repertuar tych koncertów obejmuje muzykę od baroku po współczesność. Solista z największym upodobaniem gra muzykę francuską z czasów najbujniejszego jej rozkwitu, a więc przełomu stuleci i początku XX wieku. W swoim repertuarze ma większość znaczących utworów tego okresu. Część z nich została utrwalona w nagraniach archiwalnych dla radia. Większość nagrań powstała we współpracy z wybitnym pianistą Jerzym Godziszewskim. Artyści przygotowali również kilka innych recitali m.in. „Echa Antyku”, „Paryskie Fascynacje”, „Wieczór Muzyki Francuskiej”.

Joanna Balewska naukę gry na fortepianie rozpoczęła w Bydgoszczy. Tam też ukończyła Liceum Muzyczne im. A. Rubinsteina. Studia pianistyczne (dyplom w klasie prof. Andrzeja Tatarskiego) i klawesynowe (dyplom z wyróżnieniem w klasie ad. Marii Banaszkiewicz-Bryły) odbyła w Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. Swoje umiejętności kształciła również na wielu mistrzowskich kursach pianistycznych i kameralnych, pracując m.in. pod kierunkiem: Aleksieja Orłowieckiego, Andrzeja Jasińskiego, Czesława Stańczyka, Jadwigi Kaliszewskiej i Bartosza Bryły. Brała udział w konkursach ogólnopolskich
i międzynarodowych, m.in. w Gdańsku, Warszawie, Paryżu, Bydgoszczy, Łodzi, Zakopanem. Obecnie pracuje jako pianistka i pedagog w Poznańskiej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II st. oraz w Akademii Muzycznej w Poznaniu. Często akompaniuje uczniom i studentom podczas konkursów (do tej pory m.in. w Bernie, Gdańsku, Wrocławiu, Warszawie, Kaliszu). Szczególne miejsce w jej działalności zajmuje kameralistyka (zarówno z udziałem fortepianu, jak i klawesynu). Jako członek rozmaitych zespołów (począwszy od duetu po kwintet) koncertowała m.in. na Zamku Królewskim w Warszawie, w Colegium Rungego i Ratuszu w Poznaniu, Sali Białej Urzędu Miasta Poznania, na Zamkach
w Schwerin, Kórniku i Poznaniu.

BILET – 5,00 ZŁ