[:pl]CCXXXII Koncert Pałacowy[:]
[:pl]Koncert pt. „Mozaika kultur w muzyce wiolonczelowej” w wykonaniu Renaty Marzec (wiolonczela) i Magdaleny Swatowskiej (fortepian).
W programie:
1. Joaquin Nin y Castellanos – Suite Sepagňole for cello and piano
I. Vieja Castilla
II. Murciana
III. Catalana
IV. Andaluza
2. Max Bruch – Kol Nidrei na wiolonczelę i orkiestrę ( w transkrypcji z fortepianem)
3. Sulkhan Tsintsadze – Pięć utworów tworów na tematy ludowe na fortepian i wiolonczelę.
I. Arobnaja pesnja
II. Czinguri ( na wiolonczelę solo)
III. Saczidao
IV. Kolybełnaja (Kołysanka)
V. Pljasowaja
4. Fryderyk Chopin – Introdukcja i Polonez C-dur op.3 na wiolonczelę i fortepian
Renata Marzec – dr hab. profesor nadzwyczajny Akademii Muzycznej w im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Jest absolwentką tej Uczelni. Studia ukończyła w 1990 roku w klasie wiolonczeli prof. Romana Sucheckiego. Pracę zawodową związała ze swoją macierzystą Akademią, w której prowadzi klasę wiolonczeli i zespoły kameralne. Jej studenci z sukcesami brali udział w międzynarodowych konkursach instrumentalnych.
Aktywność koncertowa Renaty Marzec obejmuje Międzynarodowe Festiwale Muzyczne organizowane na terenie całej Polski oraz Europy. Są to recitale solowe oraz koncerty kameralne we współpracy ze znamienitymi instrumentalistami: Dymitrem Sitkowieckim, Jadwigą Kaliszewską, Pawłem Radzińskim, Lechem Bałabanem, Marcinem Sikorskim, Bolesławem Siarkiewiczem, Piotrem Reichertem.
Od kilku lat koncertuje również z mężem organistą, prof. Radosławem Marcem współtworząc duet Cellorganic. Repertuar duetu propaguje oryginalne dzieła tworzone na wiolonczelę i organy autorstwa mistrzów XIX I XX wieku oraz dzieła twórców dawnych epok, jak J.S. Bach, A. Vivaldi, A. Scarlatti. Duet prezentuje również własne opracowania muzycznych arcydzieł różnych epok. W sierpniu 2016 r. nakładem wytwórni Soliton ukazała się płyta duetu Cellorganic pt. „Borrowed Sounds”, na której Renata Marzec dokonała światowej premiery fonograficznej utworów w transkrypcjach na wiolonczelę solo oraz utworów na wiolonczelę i organy.
Renata Marzec od roku 2014 jest Dyrektorem Artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Markowicach. Prowadzi również kursy mistrzowskie w Polsce i za granicą. Uczestniczy w pracach jury konkursów wiolonczelowych i kameralnych. Jest również krajowym konsultantem Centrum Edukacji Artystycznej.
W latach 1999-2002 i 2008-2012 pełniła funkcję prodziekana, następnie dziekana (2002-2008 i 2012-2016 ) Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.
Za swoją działalność artystyczną otrzymała wiele nagród i odznaczeń, w tym Prezydenta RP, Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, Marszałka Województwa oraz Rektora Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.
Magdalena Swatowska – pianistka, kameralistka, absolwentka Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Studia pianistyczne ukończyła w 1989 w klasie prof. Wiesławy Ronowskiej. Dwukrotnie była stypendystką Ministra Kultury i Sztuki. Uczestniczyła w Mistrzowskich Kursach Muzycznych w Łańcucie, gdzie pod kierunkiem prof. Marii Szwajger-Kułakowskiej rozwijała swoje zainteresowania kameralistyką.
Koncertuje w kraju i poza jego granicami (Francja, Niemcy, Włochy), prezentując znaczące dzieła muzyki kameralnej od baroku po współczesność. Współpracowała z wieloma wybitnymi muzykami, wśród których były takie znakomitości świata muzycznego jak Wiktor Pikajzen, Florent Heau, Dudu Carmel, czy Matthias Racz. Jako pianista – akompaniator wielokrotnie uczestniczyła w konkursach i festiwalach muzycznych (m.in. w V Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej w Paryżu), uzyskując na nich liczne wyróżnienia. W swoim dorobku posiada nagrania płytowe XX-wiecznej muzyki kameralnej, wydane przez MEGAVOX i SOLITON
Magdalena Swatowska zajmuje się również dydaktyką. Pracuje na stanowisku profesora nadzwyczajnego w bydgoskiej Akademii Muzycznej, gdzie prowadzi zajęcia z kameralistyki fortepianowej. W roku 2016 uzyskała tytuł doktora habilitowanego sztuk muzycznych. Jest także nauczycielem gry na fortepianie w Państwowym Zespole Szkół Muzycznych im. A. Rubinsteina w Bydgoszczy. Zasiada w jury konkursów pianistycznych i kameralnych dla uczniów szkół muzycznych I i II st.
W latach 2012-2016 sprawowała funkcję Prodziekana Wydziału Instrumentalnego w macierzystej Uczelni. Wielokrotnie nagradzana za działalność artystyczno-dydaktyczną.
Wstęp – 10 zł[:]