11.06.2022
img
1

283. KONCERT PAŁACOWY – 12 czerwca 2022r., godz. 17.00

Dyrektor Pałacu Lubostroń Andrzej Budziak zaprasza serdecznie w niedzielę, 12 czerwca 2022 roku o godz. 17.00 do Sali Rotundowej na 283. Koncert Pałacowy.
Wystąpią:
Urszula Jankowiak – mezzosopran
Studentki klasy śpiewu: Anna Ryznar, Zuzanna Kałamarz, Gabriela Obara, Dorota Wojtczak
gościnnie: Magdalena Szuba
Marek Kamola – fortepian
Weronika Sobecka – fortepian
W programie:
V. Bellini, G. Fauré, X. Monsalvatge, F. Maklakiewicz, S. Moniuszko, W.A. Mozart, F. Obradors, G. Puccini
Urszula Jankowiak jest absolwentką Wydziału Wokalno – Aktorskiego Wyższej Szkoły Muzycznej, obecnie Akademii Muzycznej w Poznaniu, w klasie prof. Ireny Winiarskiej.
W roku ukończenia studiów /1981/ debiutowała na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi w partii Jadwigi w Strasznym Dworze S. Moniuszki. Przez cztery kolejne sezony operowe 1981-1985 będąc solistką Teatru Wielkiego w Łodzi śpiewała m.in. partię Suzuki w Madame Butterfly G. Pucciniego, Alicji w Łucji z Lammermoor G. Donizettiego, Azy w Manru I. J. Paderewskiego, Olgi w Eugeniuszu Onieginie P. Czajkowskiego.
Od 1985 do 2012 roku była solistką Teatru Wielkiego w Poznaniu. Podczas pracy w Teatrze Wielkim wciąż budowała nowy repertuar wzbogacając go o takie partie jak: Kończakówny w Kniaziu Igorze A. Borodina, Magdaleny w Rigoletto G. Verdiego, Księcia Orłowskiego w Zemście Nietoperza J. Straussa, Zaidy w Turku w Italii G. Rossiniego, Cześnikowej w Strasznym Dworze S. Moniuszki, Cherubina w Weselu Figara W. A. Mozarta, Feneny w Nabucco G. Verdiego, Adalgisy w Normie V. Belliniego, Rosy w Czarnej Masce K. Pendereckiego.
Artystka posiada w swoim repertuarze 53 partie operowe I i II planowe. Szczególną uwagą obdarza muzykę kameralną wykonując recitale pieśniarskie oraz repertuar oratoryjno – kantatowy /Bach, Haendel, Haydn/, który prezentuje na estradach w kraju i za granicą.
Oprócz przedstawień w macierzystym Teatrze występowała gościnnie w innych Teatrach operowych w kraju współpracując m.in. z Operą i Operetką w Krakowie, Teatrem Wielkim w Łodzi , Operą Bydgoską.
Brała udział w licznych tournée zagranicznych m.in. po Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Luksemburgu, Rosji, Kubie, Ukrainie wyjeżdżając z zespołem Teatru Wielkiego w Poznaniu, jak również na indywidualne zaproszenia.
Warto wspomnieć, iż jako odtwórczyni partii Rosy w Czarnej masce K. Pendereckiego w prapremierze polskiej w roku 1986 w Teatrze Wielkim w Poznaniu, została również zaproszona do współpracy przez Badisches Staatstheater w Karlsruhe i wykonała tę partię w operze w Karlsruhe oraz w Operze du Rhin w Strasbourgu w roku 1991. W roku 1998 wzięła udział w trzeciej już realizacji Czarnej maski podczas premiery w operze w Krakowie.
Z jej udziałem dokonano kilku rejestracji radiowych i telewizyjnych przedstawień oraz nagrań m.in. Stabat Mater /partia altowa/ K. Szymanowskiego – w roku 2007 przez DUX.
Urszula Jankowiak jest również pedagogiem. Od roku 2005 prowadzi klasę śpiewu w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Jej studentki zdobywają nagrody na ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach wokalnych, są angażowane na etat solistki do teatrów muzycznych i operowych.
Swoją działalność obecnie koncentruje przede wszystkim na pracy pedagogicznej oraz na licznie wykonywanych recitalach i koncertach w kraju i za granicą.
Marek Kamola (ur. w 1979 roku w Lublinie) jest absolwentem Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie prof. T. Szebanowej, ukończył również Podyplomowe Studium Pianistyki w klasie prof. E. Pobłockiej. Umiejętności pianistyczne doskonalił podczas kursów mistrzowskich prowadzonych przez M. Drewnowskiego, T. Szebanową, L. Nagel’a, W. Mierżanowa. Jest laureatem II nagrody (I nie przyznano) na I Międzyszkolnym Konkursie Pianistycznym w Łodzi (1997) oraz wyróżnienia na V Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy (2001). Stypendysta Urzędu Miasta Lublin oraz Prezydenta Miasta Lublina. Laureat podczas konkursów kameralnych za wyróżniający się akompaniament, m.in. w 2012 roku podczas IV Konkursu Wokalnego im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy otrzymał nagrodę im. J. Lefelda. Występował w Polsce i za granicą z recitalami oraz koncertami z orkiestrą symfoniczną. W swoim repertuarze posiada utwory fortepianowe wielu epok; chętnie wykonuje też muzykę współczesną, współpracuje ze Związkiem
Kompozytorów Polskich. Obecnie jest wykładowcą Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy.
Weronika Sobecka – jest absolwentką Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie fortepianu prof. dr hab. Marii Murawskiej i ad. dr Pawła Wakarecego.
W czasie muzycznej edukacji brała udział w licznych kursach mistrzowskich, które prowadzili m. in. Jerzy Marchlewski (2011) Mikhail Voskresensky (2015), Francisco Escoda Patrón (2016), a także wzięła udział w kursach kameralnych w Novafeltria (Studium Belcanto, 2014).
Wraz z pianistką Martą Siwak współtworzy duet fortepianowy, który skupia się m. in. na wykonawstwie muzyki współczesnej. W 2015 roku pianistki dokonały prawykonania kompozycji A. Weber podczas 2 Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego im. I. J. Paderewskiego (I nagroda), w 2016 roku wzięły udział w Kursach Interpretacji Muzyki Współczesnej u Zygmunta Krauze, a w 2018 roku podczas koncertów kameralnych (Koncert kompozytorów kujawsko – pomorskiego Oddziału ZKP, Koncert VI Festiwalu Nowa Muzyka, XV Koncert Kompozytorski Pięciolinia dla Papieża) wykonały kompozycję dr hab. Marcina Kopczyńskiego.
Obecnie pracuje w Akademii Muzycznej jako pianista – korepetytor w klasie śpiewu prof. dr hab. Urszuli Jankowiak, ad. dr Beaty Gramzy, a także jako pianista w klasie kontrabasu dr hab. Joanny Krempeć – Kaczor. Równolegle prowadzi klasę fortepianu i akompaniuje w Państwowej Szkole Muzycznej im. J. Zarębskiego w Inowrocławiu.
_________________________________________
Bilety w cenie 15 zł można nabywać pół godziny przed koncertem w Pałacu w Lubostroniu.